fredag den 13. februar 2009

Eldorado - ja, for isspisere!

Når jeg er i et andet land, jeg befinder mig godt i, vil jeg gerne købe et hus der. Og, ja, jeg vil gerne købe et lille bitte hus her i Eldorado.



Jeg tror man ville komme langt med 200.000 DKK her i Eldorado. Så kunne Henning så sig en 4 hjuls-trukket pick-up – dem er der mange af.



Her er rigtig mange bil-vrag der kører rundt med nummerplader. Til gengæld er benzinen billig og der er rigtig mange bilværksteder.

Her er fattigt på en udholdelig måde. Ingen tiggere med babyer. Ingen der hopper rundt uden ben, men mange små ”butikker” rundt om på fortorvene med småting. Her er osse fine huse med gitre og lænkehunde.

Men det mærkeligste af det hele er, at her ingen barer er – jo, de er her, men det er isbarer, hvor man i de fleste ikke engang kan få en kop kaffe. Til gengæld er der mange af dem – isbarerne.

Jeg har gået rundt i byen i dag – på må og få og i nye sandaler, så der er lige et par vabler der skal punkteres senere. Jeg har med venlige folks hjælp fået fat på de klassiske ting, man altid mangler i udlandet: En prop til håndvasken til klatvasken (nødvendig for her er godt nok varmt) og et forgrenerstik, der kan give strøm til PCen og kameraet. De kører med sådan nogle små skrå huller i stikkontakterne.

1 kommentar:

  1. Hej Dorthe. Det lyder spændende. Hvad med bøfferne, - det må man da kunne få ?
    kh

    Gorm

    SvarSlet