onsdag den 25. februar 2009

Vandfaldene

Så til allersidst - i mandags inden jeg skulle hjem - gav jeg alligevel efter for det massive pres. Alle både i Argentina og Brasilien spurgte ustandselig, om jeg havde set vandfaldene.

Jeg forsøgte at sige, at det ville jeg gøre næste gang, men nej, det måtte jeg gøre. Da det så viste sig at det kunne gøres med bybussen, og at det alligevel var samme retning som lufthavnen gjorde jeg det så.

På den brasilianske side ligger vandfaldene i en national naturpark. En velsmurt turistmaskine. Så velsmurt at selv toiletterne blev passet.

Og ja, det er da flot og fantastisk og ikke nær så farligt, som jeg havde troet. På den brasilianske side bliver man ikke sprøjtet til, med mindre man hopper i en gummibåd og den slags.

Her ses vandfaldene fra det niveau, hvor de begynder at falde. De små mennesker står på den gangbro, jeg ALDRIG skal ud på, og det er Argentina på den side - måske kan det argentiske flag anes.



Der er en artikel om vandfaldene på dansk wikipedia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar